torsdag 28 maj 2009

Monkscafé i måndags med vovve

Har en del att skriva om men jag börjar med afterworken i måndags.

Jag, Emelie, hennes mamma Lena och hennes sambo Majsan (Per heter han egentligen men han bor i ett rosa hem) satt och drack lite vin i Tegnérlunden i måndags. Vi satt där ett bra tag och fortsatte sen mot Sveavägen och Monks Cafés uteservering när vinet tog slut :)

Blev en Tremont IPA för min del som jag inte testat ännu. En helt ok IPA från Maine, inget anmärkningsvärt. Chardonnay till kvinnsens och Majsan tog en La Trappe Quadrupel.

Ella, Lenas och Majsans Chihuahua på 1,5 kg såg lite sugen ut på öl hon med, men då hon inte kan prata tog vi en bricka för 125 kr med följande öl:

Monks Café Svea IPA
En tripel som jag inte kommer ihåg namnet på
Monks Café Orange Ale
Riegele Sebastian Riegeles Weisse
Hantverksbryggeriet Sotarn

Orange alen verkade vara favoriten... Visserligen är det snarare skumresterna som är favoriten hos Ella...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar