onsdag 13 maj 2009

Bowling och öl en måndag

I måndags vart det dags för lite bowling! Jag, min sambo Emelie, Einar och Anna drog till Imperial Lanes vid Sickla Köpkvarter för att bowla.
Måndagar betyder "Crazy Mondays" där och man får då hyra en bana under en timme för 175 kr oavsett antal medtävlare. Väldigt förmånligt!

Vi hade varit där tidigare med några andra tidigare en fredagskväll och kört lite discobowling vilket var kul, men kostade då istället 400 kr. Lite skillnad alltså.

Bowlingresultatet blev inte som man hoppats men jag skyller på en alldeles för bra skruv som inte ville hitta till kägglorna och på de öl man hann få i sig.

Ölutbudet var rätt imponerande för att vara ett bowlingställe. Förutom standard Spendrupsutbud fanns även Paulaner Hefeweissbier, Wychwood Hobgoblin och Newcastle Brown Ale. Kul att fler underhållningsställen erbjuder mer variation!

Vet att det finns ställen där man inte kan beställa alkohol. Alkohol är ju annars en stor inkomstkälla för många restauranger och dylikt vilket säkert resulterar i att dessa alkoholfria bowlingställen får det svårare att gå runt. Personligen tycker jag att det är det roligare om man kan ta en god öl samtidigt som kan bowla med lite vänner.

Kvällen avslutades hemma i vår "2:a" inne i loggian med en Royal Tokaji åt kvinnsens med jag och Einar njöt av livet med Schneider & Brooklyner Hopfen-Weisse, följt av Nøgne Ø Dobbel IPA och sist men inte minst en Traquair House Ale (R.I.P. old friend).

Sammanfattningsvis en riktigt bra kväll kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar