lördag 13 juni 2009

Monks café Sveavägen i fredags

Jag var ute med en vän igår och valde att ta några öl på Monks Café Sveavägen.

De har för tillfället sina Holländska ölveckor och man märker tydligt att det är De Molen som de satsar tungt på. Tycker dock inte att det finns någon öl från det bryggeriet som är särskilt prisvärt så jag valde att börja med Strömsholms Slussvaktaren som fanns på fat. Denna följdes av Monks Café Svea IPA som kanske inte är en grym IPA men är däremot i mitt tycke den bästa från Monks egna bryggeri.

Någon timme in i besöket kommer en föredetta arbetskamrat förbi som precis slutat sitt pass på Monks på Wallingatan tillsammans med en av hennes arbetskamrater. De var lite mer sugna på De Molen och drack
De Molen Heen & Weer. Helt ok, men jag valde att ta en Terrapin Rye Pale Ale. När jag skulle beställa fick jag höra att den var slut och då det var många som ville beställa så tog jag Terrapin Golden Ale. Jag ångrade mig lite, inte alls särskilt spännande.

Vid denna tid såg jag att Affe från Sorbon satt och åt Monks populära Bacon och Cheeseburgare tillsammans med några från Great Brands. Jag fick då höra att de köpt in Oskar Blues Dales Pale Ale till det nya Texas Longhorn-stället i Hammarby Sjöstad. Med andra ord vet jag precis vad jag gör imorgon...

Vid stängningen drog vi vidare till Limerick lite längre bort vid Tegnergatan. Där blev det bara en öl då jag även började kvällen med en
Shepherd Neame Goldings hemma innan utgången. Valet föll på en gammal hederlig Carlsberg Hof för att minska på alkoholen lite, hehe.

Kom hem lite sent men kvällen var riktigt fin! En sista kommentar förresten, som medlem på Svenska Ölfrämjandet fick jag 10% rabatt på Monks. Apropå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar