måndag 27 april 2009

Dålig ölhelg

Har jobbat hela helgen så det har inte direkt funnits tid för att få fram nytt info om öl eller ens tid för att dricka något.

Men det blev iaf en öl i fredags på uteserveringen av Göteborg i Hammarby Sjöstad där jag och min sambo bor. Världens sortiment hade de inte vilket iof var vad jag hade förväntat mig. Men de hade iaf några stycken.

Då det var första uteserveringsölet för i år var man tvungen till att trycka in lite sommarkänsla över det hela. Med andra ord blev det en Red Stripe för min del som jag inte druckit på jag vet inte hur länge. Sambon ville också infria sommarkänslan och valde ett Rosévin som inte direkt var något att skryta om.

Rosé - 72kr
Red Stripe - 53kr

Väldigt prisvärt i mina ögon om man jämför med vinpriset.
Man kunde visserligen köpa en Brooklyn lager men som sagt, sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar