onsdag 5 augusti 2009

True Blood = Evigt liv, men ingen öl

För er som är insatta i serien True Blood alternativt gillar serier/filmer med vampyrer så kanske ni funderat på följande ämne -

Jag, min sambo och många i vår bekantskapskrets gillar denna kategori där serien True Blood är det iaf jag uppskattar mest. Vi diskuterade igår över middagen vad det skulle innebära att vara vampyr.

I serien så lever vampyrer bland människor pga att de kan dricka ett blodsubstitut för överlevnad istället för riktigt blod. Därför började vi diskutera fördelarna och nackdelarna av att vara vampyr och ha evigt liv. Fördelar: Evigt liv (om alla andra i ens bekantskapskrets också har det), inga sjukdomar.
Nackdelar: Ingen solljus. Kan inte äta riktig mat eller dricka något förutom blodsubstitut och blod. Med andra ord får man klara sig utan god mat och dryck, inte ens öl.

Jag kom fram till att det inte skulle vara värt att leva ett evigt liv om det innebar att jag inte kunde njuta av livet på det sätt jag velat med att äta och dricka gott.

Hur resonerar ni? Finns det fler fördelar förutom de självklara som skulle kunna överväga nackdelarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar