lördag 13 februari 2010

Fredagskväll på Monks

Efter jobbet träffades jag, Anders och Per på Monks Café på Wallingatan.
Kvällen började med en ny IPA som bryggts på Monks bryggeri. Ganska bra IPA som inte gör en besviken. Maten bestod av min personliga favorit, Moules Frites med veteöls- och örtsås. Inga extrema vitlökssmaker som förstör öl här inte!

Jag fortsatte med Monks Café Riegele Oak Wood Stout, en sweet stout/sweet stout som bryggts på Monks bryggeri och lagrats på Mackmyra fat under en månad. Hamnar bland de bättre som jag testat från Monks egna bryggeri, med fina vaniljtoner från whiskyfaten (Mackmyras Bourbonfat?).

Innan vi tänkte gå vidare beställde vi in en ReaperAle Deathly Pale Ale (bomber) och delade på.
Riktigt drickbar och för 185 kr var den given.



Strax efter att vi fått in denna upptäckte jag att Jessica Heidrich satt en bit ifrån oss. Vi vinkade till varandra och efter ett tag kom Daniel (bartendern) in med en kanna. Jessica och hennes sällskap satt och drack en egengjord IPA (DIPA?) som de hade lite kvar av. Generösa som de är bjöd de alltså oss på lite öl för att avsluta kvällen!



Tanken var att jag idag skulle gå på Svenska Ölfrämjandets möte men det fanns tyvärr inte tid för det pga visningar osv. Annars skulle Jessica Heidrich hålla en provning på McKinleys idag, vilket alltså tyvärr missades.

2 kommentarer:

  1. Trevliga öl, kul att reaper var bra för min var defekt

    SvaraRadera
  2. Aj då, riktigt tråkigt att den var det! Var det samma sort också och var det på Monks Wallingatan?

    SvaraRadera