tisdag 7 december 2010

Vintern utanför Alfa Laval & provning för newbies

För alla ni nissar som jobbar i stan och i den bruna snön tänkte jag passa på och visa bild från mitt kontor på varför jag gillar vintern. Blir inte direkt mindre mysigt när det blir mörkt ute och alla lampor överallt här tänds...



Ikväll håller jag och Einar iaf i en provning hemma hos honom med lite öl från Belgienresan plus lite av hans kollega Nicklas öl. Vad han har med sig vet jag inte alls så spänningen är stor. Tydligen ska han vara ny inom ölvärlden men ändå ha lite finöl :)

Skulle förövrigt ha varit med på en ölprovningn å Maltesens vägnar i helgen som jag i sista stund var tvungen till att missa pga hjälp med flytt. Frysa och vara blöt föredrogs alltså istället för en hel drös med öl inkl en 6 år gammal Westvleteren 12. Har inte ens testat den vanliga... men nej, jag är inte bitter...

2 kommentarer: